Cinci trucuri de păstrare a sănătății în perioada izolării

Cinci trucuri de păstrare a sănătății în perioada izolării

Parafrazând-o pe Emily Dickinson, oamenii au nevoie de momente grele și de încercări pentru a deveni mai puternici. Prin ceva similar trecem cu toții zilele acestea, în contextul izolării pentru prevenirea răspândirii coronavirusului.Așa că te invităm să faci rai din ce ai și să folosești timpul în beneficiul tău, pentru ca la finalul perioadei de izolare, să te bucuri de sănătate și de abilitățile dobândite.

Iată 5 trucuri de ajutor ca să te menții în formă!

1. Fă-ți un program și respectă-l
Rutina zilnică e foarte importantă. Un program de somn și de trezire bine definit stimulează sistemul imunitar și contribuie la păstrarea sănătatii. O perturbare a acestui program poate genera probleme emoționale. E bine să păstrezi măsura și să găsești un echilibru – nu e bine să dormi prea mult, dar nici prea puțin.

Trezește-te în fiecare zi la aceeași oră. Fă o lista cu lucrurile pe care îți propui să le faci: să uzi plantele,  să faci exerciții fizice, să faci planuri de viitor, să suni rudele, să scrii într-un jurnal, să faci ceva creativ etc. Dacă te ții de program, nu doar că ai un seniment de utilitate, ci și unul de control asupra timpului tău – o nevoie emoțională vitală. În plus, această disciplină și sentimentul de control te țin departe de impulsurile de a face cumpărături necontrolat sau de a mânca de plictiseală – obiceiuri care nu-ți fac bine.

2. Rămâi conectat/ă și implicat/ă
Nu, prin asta nu vrem să spunem sa îți verifici toate mesajele de la necunoscuții din social media care au tot felul de teorii despre condamnare, salvare sau interese obscure!

Ce subliniem e că este important să rămâi conectat și chiar să te vezi cu alți oameni de la distanță, folosind canalele pe care le ai la îndemână. Respectă măsurile de siguranță atunci când intri în contact cu persoanele în vârstă sau vulnerabile din comunitatea sau familia ta, acordă-le atenția ta și ajută-le dacă poți.

Amintește-ți că pentru noi toți e important să ne simțim parte dintr-o comunitate. În schimb, singurătatea și sentimentele de izolare nu sunt deloc bune pentru sănătatea mintală.
Deși pare ironic, un efect al acestei pandemii poate fi faptul că oamenii devin mai conectați în moduri reale, vorbind de fapt și văzându-se mai des unii pe alții, deși de la distanță.

3. Rămâi activ/ă
Studiile arată că inactivitatea crește nivelul de zahăr din sânge și doar două săptămâni de inactivitate pot grăbi debutul diabetului la persoanele în vârstă. Efectele negative se resimt și la nivel emoțional – ne simțim leneși, letargici și deprimați.

Introdu exercițiile fizice în programul tău zilnic. Fă ce poți acasă și rămâi în formă cu o ora de fitness sau alte exerciții care-ți fac plăcere. Găsești pe YouTube clipuri care să te inspire, iar în curând vom publica sfaturi despre sport și pe MotiActiv.

4. Conectează-te cu natura
Ieși la lumină cât poți – chiar și pe balcon, în grădină, în apropierea casei. Avem nevoie de natură, ca să ne menținem calmul, concentrarea și speranța. Chiar și observarea plantelor, a copacilor au efecte de relaxare și dau o stare de bine.

5. Utilizează timpul suplimentar ca bonus!
Știm cu toții că timpul trece repede cât stăm cu ochii în telefoane și verificăm conturile de Facebook sau de Instagram. Cu toate astea, mai ales acum, poți să folosești timpul tău mai eficient, cu satisfacții mai mari. Poate e momentul să faci un curs online, să înveți o limbă străină, să te apuci de pictat, să scrii o carte. Tu știi cel mai bine ce te pasionează. Gândește-te doar că e o ocazie bună să faci ce-ți place și profită de toate oportunitățile recente din online – mai multe cursuri, mai multe vizite de muzee online ș.a.

Așadar, folosește cele 5 trucuri de mai sus, informează-te din surse sigure, ține-te departe de lucrurile negative! Ai încredere că, având grijă de tine și respectând toate măsurile de protecție, vei trece cu bine și peste perioada asta.

Amintește-ți că în spatele fiecărui obstacol se ascunde o oportunitate și că s-ar putea ca la finalul acestei perioade să constați că ai mai multe cunoștințe și abilități. Depinde doar de tine

Articol scris de Mirela C.
Tradus și adaptat dupa: 6 Ways to Stay Sane During the Coronavirus Pandemic. How to stay mentally healthy when socially distancing. Mark Tyrrell’s Therapy Skills

Puteti citi tot articolul folosind aplicatia MotiActiv:
Get it on Google Play
Download on the app store
Comments are closed.